Forum Zapłacę Strona Główna Zapłacę
5zł miesięcznie za pisanie na forum
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DZIEŃ PRACY ZAKŁADÓW EKSPLOATACJI AUTOBUSÓW I ..............

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zapłacę Strona Główna -> Komunikacja miejska w Warszawie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tygrys gerfild




Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: wawka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:06, 17 Lis 2012    Temat postu: DZIEŃ PRACY ZAKŁADÓW EKSPLOATACJI AUTOBUSÓW I ..............

PRACY KIEROWCÓW Uwaga NO TO ZACZYNAMY ? Pan/i kierowca wstaje o 2.00 w nocy aby zdążyć na wyjazd na 4.00, wychodzi na przystanek i szczeka na "nocnika" lub inszą EXTRÓWKĘ, aby dotrzeć przed oblicze tak zwanego pana/ią dyspozytora/kę. Mówi dzień dobry dyspowi, ale wcześniej lub jednocześnie loguje się w komputrze, komputr szuka Pana kierowcę w swoich plikach a jak już znajdzie to drukuję kartę drogową / to w MZA/, przydzielając wóz/zwany dalej PKS-em, bolidem czy inszym złomem/8840. Przydzielając jednocześnie LINIĘ:186, BRYGADĘ: 5 no i co najważniejsze zmiennika. Drukuje też czas pracy kierowcy i brygady czas i miejsce zmiany. W między czasie dyspozytor szuka dowodu/osobistego/ pojazdu, szuka rozkładu i taki skład podaje kierowcy. Po otrzymaniu wszystkich potrzebnych dokumentów kierowca udaje się do składu boazerii /czytaj ubranko liniowe dla busika/ wybiera odpowiednie "deski" /sprawdzając ile ma tego dobra wziąć bo zdarzają się zjazdy płatne więc musi wziąć dla zmiennika też żółtą boazerię/, sprawdza na wyprawce/R5/gdzie stoi "bryczka" i udaje się na plac postojowy i szuka odpowiedniego numerka wozu. Jak już znajdzie przeprowadza oględziny /czy nie uszkodzony,sprawdza olej, borygo i ogólny stan pojazdu/ jak jest wszystko okey to odpala "wrotki" i czeka aż nabije w butle wiatru przejeżdża przez pralnię/ ma na to 15minut/ i wybywa na linię porozwozić to co czeka wkurzone na przystankach aby dojechać do swoich zajęć. Zmiennik o odpowiedniej godzinie i miejscu obejmuje zmianę przywożącą ludków do miejsca stałej dyslokacji. Rozwozi to towarzystwo nie raz do godziny 1.00, po powrocie do "obory" poi/ zagląda do gabinetu doktora/pierze wspólnika na kołach i usypia go w tak zwanych "krzaczorach" na odpoczynek. A sam udaje się na słupek i szczeka tam na kolegę który przyszedł na noc do pracy aby wrócić do domu.
Praca dyspozytorów polega na tym aby wysłać na miasto plan przewozowy, współpracuje z działem szpitalnym /tabor/ i pilnuje aby wszystko wybyło na miasto o czasie i bez zgrzytów, a w czasie dnia podmienia wozy "chore" i obsługuje różne zdarzenia zaistniałe na mieście i to on decyduje co kierowca ma robić na mieście.prowadzi handelek biletami i po skończonej pracy "dzienników" "zbiera" komplet dokumentów, wypuszcza nocników na miasto, robi podmiany na mieście chorych wozów wysyła tak zwaną rezerwę.Wysyła człowieka na linię gdy jest brak zmiany. Warsztat to ściśle związany dział zakładu ,który wystawia/ zabezpiecza tabor do planu/, ordynator działu decyduje na co wóz ma wyjść/dodatek, całka lub wóz nie wychodzi na miasto/.
DZIENNIK - TO ZESTAW ZGRANY OBSŁUGUJĄCY LINIE DZIENNE.
NOCNIK - ZESTAW ZGRANY wysyłany na linie nocne czyli tak zwane N-ki
KOMPUTR -KOMPUTER.
SKŁAD BOAZERI- POMIESZCZENIE OZNAKOWAŃ LINIOWYCH/DESKI/.
PKS,BOLID,ZŁOM BUSIK,BRYKA/CZKA - AUTOBUS
ŻÓŁTA BOAZERIA - DESKA ZJAZDOWA.
OBORA - ZAJEZDNIA
KRZACZORY - MIEJSCE POSTOJOWE NA PLACU.
SŁUPEK - PRZYSTANEK.
DZIAŁ SZPITALNY - WARSZTAT/GARAŻ/
ORDYNATOR ODDZIAŁU SZPITALNEGO - MISTRZ ZMIANOWY.
DYSP. - PRZEŁOŻONY KIEROWCÓW ZWANY NIE RAZ MISIEM Z OKIENKA/DYSPOZYTOR/.
ZAPIS DO LEKARZA - ODPISANIE USTEREK STWIERDZONYCH W TRAKCIE PRACY WOZU NA MIEŚCIE I NA KANALE PRZEGLĄDOWYM/IZBA PRZYJĘĆ/.
WODOPÓJ - STACJA PALIW.
PRALNIA - MYJNIA
.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tygrys gerfild dnia Sob 15:16, 17 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
anna-w
Gość






PostWysłany: Sob 18:10, 17 Lis 2012    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Super że to napisałeś mnie to przybliżyło pracę kierowcy, jak to działa i wygląda dzięki ,bardzo to ciekawe,
Powrót do góry
tygrys gerfild




Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 450
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/4
Skąd: wawka
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:08, 17 Lis 2012    Temat postu:

anna-w napisał:
Super że to napisałeś mnie to przybliżyło pracę kierowcy, jak to działa i wygląda dzięki ,bardzo to ciekawe,



Nie za ma co prosię bardzo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zapłacę Strona Główna -> Komunikacja miejska w Warszawie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin