Autor Wiadomość
Bubel
PostWysłany: Pon 16:17, 24 Mar 2014    Temat postu:

PR100 był krótszy, o nie cały metr ale zabierał bardzo mało pasażerów. A na licencji Berlieta powstały oprócz Jelcza autobusy typu Renault czy Skoda/Karosa (posiadali licencję na podwozie).
Blo-Sławek
PostWysłany: Pon 12:59, 24 Mar 2014    Temat postu: Jaka jest różnica między Jelczem, a Berlietem

Wczoraj na czacie Facebooka była burzliwa dyskusja.

Dyskusja była związana z różnica jaka jest między jelczem PR-110 , a Berlietem PR-110. Różnica między jelczem PR -110 ( peerka) polega tylko na tym ,ze to była ciut nowsza wersja, ciut nowszy model. Ale karoseria ( buda) jest identyczna jak nowszego berlieta czyli Jelcza- Berliet PR-110.Pragnę poinformować ,że berliety nazywane Jelczami PR-110 były w Warszawie do roku az 1985 i były na zakładach: ,, Pożarowa'' , ,,Redutowa'' , Ostrobramska i ciut sztuk na zakładzie Kleszczowa. I to były Jelcze PR 110 ,ale z tyłu na silniku miały etykietke metalową ( logo berliet) Także jelcz, także był Berlietem. Chodzi o to ,że w roku 1983 zerwano umowę z Berlietem i już w Polsce produkowano Jelcze w miejscowości Jelcz niedaleko Wrocławia. Natomiast większą różnice można zaobserwować między starym berlietem typu PR-100 ( dwudrzwiowy), a peerką . Bo te Berliety akurat były w latach siedemdziesiątych
Mruga Jezyk

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group